Neler Okuyorum ?

      Son güncellenme: 13.10.2022

   Selamlar, teknik içeriklerin haricinde okuduğum not düşmek istediğim yazıları da koyabileceğim bir başlık fena olmaz diye düşündüm, referansın referansı olan bir içerik vererek iyi okumalar diliyorum

Anlamlı Hayat Arayışı Hasan Başusta'yı ne zaman nerede denk gelip takip ettiğimi hatırlayamıyorum ama blog ve twitter gibi mecralardan düşünmeye değer şeyler paylaştığını söyleyebilirim, aslında bu referansı vermek içeriğin konusundan bağımsız iki açıdan düşünmeme sebep oluyor ilki gerçek hayatta çevrenizi oluşturur gibi sosyal medyada birilerini takip etmeye başladığınızda onların referans verdiğini kişileri takip ederek çevre şartlarından daha bağımsız bir çevre oluşturabilmek - ve uzun zaman sonra takip ettiğiniz birbirinden bağımsız kişilerin aslında birbirine de güvendiği, takipleştiği bir nevi sağlam tüketim zemini oluşması- , ikincisi evet kısa vade de -şuan ki şartlarda - keyfim yerinde peki orta uzun vade de tüm yaşamın böyle geçmesi yada geçmemesi için ne yapman gerekli, şuan yaşadığın hayat idare eder gibi gelse de otuzlarımda yada kırklı yaşlarımda bu düzen içerisinde kalmak beni pişman edecek mi ? gibi gibi düşünceler...

Your Standards are Too High  by Neel Nanda, bu yazıyı bir uludağ dönüşü nereden ve nezaman görüp notlarıma eklediğimi hatırlamadığım bir yazı ile fark ettim, o zaman şu alıntıyı yaparak notlarıma eklemiştim "is a form of negative reinforcement, and satisfaction is positive reinforcement. Over time, we learn to avoid negative reinforcement, and to seek positive reinforcement - at our heart, we're all reinforcement learning agents seeking reward" sanıyorum ki kendimi yargılarken hep kötü yorum yapmamayı bırakmamı hatırlatması için eklemiştim, neyse konumuza gelelim, bir kış uludağ faaliyeti sonrası izmire geri dönerken - bir verimlilik hilesi olarak kullanmaya çalıştığım şuan öğrenmek için zihnin fena durumda değil okuyacak bir şeyler bul taktiği ile notlarımı karıştırmak- tekrar okuma şansı buldum. Yazı bir çok önemli noktaya değinirken ilk gözüme çarpan bir kaç noktayı altta ekliyorum, yazı ve blog güzel göz atmaya değer,

    * Hedefler ve planlama için doğru tahminleme ve ölçümleme kritik bu durum için promodro ile çalışıp tahminleri promodro ile yapabilirim, bu hem çalışmadaki odağımı arttırabilir(son zamanlarda bunun eksikliğini çekiyorum) hemde tahminleme oyununu geliştirir, bu gelişimi biraz daha açmak istiyorum çünkü önemli, bir işin alacağı zaman konusunda tahmin yaparsın, işe girişip bitirene kadar ölçüme devam edersin ve ardından "feed back" olarak ne kadar saptığını görürsün bu süreç zaman içerisinde -ustaklık kitabındada bahsettiği gibi, okumadıysanız "Mastery, Robert Greene"- bir ustalık sezgisi oluşturup ilerletmenizi sağlar.

    * Koyduğumuz hedeflerin ve standartların yüksek ve idaelden uzak olmasının aslında oluşturduğu kötü hissetme halini bu durumun sadece farkında olmanın çözmediği bunu çözmek için bu standartları daha doğru değerlendirmek ve hedef koymaya ihtiyaç duyman gerektiğini söylüyor, bunun ilk aşaması ise hemen üstte yazdığım gibi yöntemler


Learning how to learn , yağmurlu bir hafta sonunu değerlendirme okuması;

* most employable skill as a better learner

 * The world is complex and messy, and the process of becoming awesome is constantly improving.

* Learning is a personal process, trying various strategies and finding suitable for you is essential.

* You are going to spend the rest of your life learning new things. 

* ideas -> language -> concepts

(learn iterative ways -> paraphrase back -> create context and add bigger picture these ideas into mind)

* search with "intuitive explanation of ..."

* "emotion emotion emotion" this is the first step in learning and an essential step

* "prioritize what is important" and that's need to be aware of the "bigger picture & high-level understanding"

* Ask someone who’s more experienced than you whether this is worth your time

* the ideas exist with a context in mind, building context is the first priority (especially teaching others)

* "Paraphrase" idea in your own words, create conceptional language in your mind and change the game from passive to active learning 

* decreasing to "zone out" while paraphrasing 

* "Spaced Repetition", the only way long-term remembering

Yakın ilişkiler bu kutsal kaynak ( evet abartıyorum) insan olan parçamın hem kendimle, hem ikili ilişkilerde hemde arkadaşlarımla kurduğum diğer tüm ilişkilerimde biraz olsun anlamlandırabilmek, farkında olmak (bkz: farkındalık kendi başına dönüştürücüdür) için çok yarar sağladığını söyleyebilirim, bir süredir bir çeşit olaylardan dolayı empati kurmak ( Çook uzun zaman önce Mahmutun önerisi ile şiddetsiz iletişim ile okumaya başladığım) gibi iletişimimi güçlendirmek için çaba harcıyorum, değer verdiğim her şeyi adeta bir yapıştırıcı gibi birbirine bağlayan en önemli şey iletişim olduğunu empati kurmanında bunun temelinde yattığını en azından 26 yaşımda öğrenmiş biri olarak kesinlikle takip etmeye değer bir kaynak, bu sitenin aynı isimleri ile çoğu platforma yükledikleri podcast bölümlerini şiddetle tavsiye ediyorum.

* Tabiki ilişkiler demişken bu süreçte videolarını izlemeyi sevdiğim diğer kişi Esther Perel kesinlikle göz atmakta yarar var.

Fitness Stuff (for normal people) Beslenme konusunda tatmin edici içerikler üreten bir kanal aynı zamanda videoların içerikleri, sunuş şekilleri, bir düşünceye yaklaşma biçimleri, ingilizceyi akıcı kullanmaları (düzgün diksiyon, önemli yerlerde duraksama, "phraprese back" yaparak kalıcı hale getirmeleri gibi) bir çok açıdan dinlemekten hem içerik hemde işin kalitesi olarak zevk aldığım bir kanal.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüketmeme İhtiyacı

Teknik içerik: Neler Okuyorum ?